Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Καταναλωτικές συμβουλές για τους φιλάθλους του EURO 2012

Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Δελτίο Τύπου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η UEFA εγκαινιάζουν τις «καταναλωτικές συμβουλές» για τους φιλάθλους που θα ταξιδέψουν στο EURO 2012

Βρυξέλλες, 1 Ιουνίου 2012

Σήμερα ο επίτροπος Υγείας και Πολιτικής Καταναλωτών κ. John Dalli και ο Πρόεδρος της UEFA κ. Μισέλ Πλατινί εγκαινιάζουν την κοινή εκστρατείατης ΕΕ και της UEFA για την ενημέρωση των καταναλωτών, με σκοπό την παροχή συμβουλών σε φιλάθλους που θα ταξιδέψουν στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα EURO 2012. Σε διαδικτυακό τόπο που τέθηκε σήμερα σε λειτουργία και είναι προσβάσιμος από τη σελίδα υποδοχής της UEFA για το Euro 2012 και από πολλούς άλλους διαδικτυακούς τόπους – συμπεριλαμβανομένων αυτών των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών – παρέχονται συμβουλές για την καλύτερη προετοιμασία του ταξιδιού σας και οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε εάν αντιμετωπίσετε προβλήματα ως καταναλωτές όταν είστε στην Πολωνία ή μετά την επιστροφή σας1. (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm).

Οι υπηρεσίες του κέντρου επαφής Europe Direct θα απαντούν διαδικτυακά κάθε ερώτηση για τα δικαιώματα των καταναλωτών στην ΕΕ, γενικά, σε 23 γλώσσες, ενώ σε γραμμή πληροφόρησης των καταναλωτών στην αγγλική γλώσσα – που διαχειρίζεται η πολωνική οργάνωση καταναλωτών Federacja Konsumentów – θα παρέχεται νομική υποστήριξη σε όσους αντιμετωπίσουν προβλήματα ως καταναλωτές στην Πολωνία. Σε γνωστά ξενοδοχεία θα αναρτηθούν αφίσες προβολής αυτών των υπηρεσιών προς όφελος των φιλάθλων.

Ο επίτροπος κ. Dalli δήλωσε: «Γνωρίζω ότι οι φίλαθλοι ενδιαφέρονται αποκλειστικά για την επίδοση των ομάδων τους στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να εξασφαλίσουμε ότι τίποτε δεν θα χαλάσει τη γιορτή! Οι φίλαθλοι μπορούν να λάβουν κάποιες πρακτικές συμβουλές σχετικά με την αντιμετώπιση προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίσουν, όπως καθυστέρηση πτήσεων, απώλεια αποσκευών ή ελλιπείς ξενοδοχειακές υπηρεσίες σε σχέση με αυτές που τους διαφήμισαν όταν έκαναν την κράτηση.»

Ο Πρόεδρος της UEFA κ. Μισέλ Πλατινί δήλωσε: «Χαίρομαι που η UEFA και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάστηκαν και πάλι για να προσφέρουν πρακτικές συμβουλές και υποστήριξη στους καταναλωτές. Η πρωτοβουλία αυτή θα βοηθήσει τους φιλάθλους απ’ όλες τις χώρες να απολαύσουν την παραμονή τους στην Πολωνία και την Ουκρανία.»

Η γραμμή πληροφόρησης

Η γραμμή πληροφόρησης των καταναλωτών θα είναι ανοιχτή από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου 2012 για να απαντά σε σε ενδεχόμενες καταναλωτικής φύσεως ερωτήσεις των φιλάθλων κατά την παραμονή τους στην Πολωνία. Θα τη διαχειρίζεται η Πολωνική Ομοσπονδία Καταναλωτών (Federacja Konsumentów), με χρηματοδότηση της Υπηρεσίας Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θα παρέχει νομικές συμβουλές για την επίλυση συγκεκριμένων υποθέσεων στην Πολωνία.


Δωρεάν γραμμή πληροφόρησης καταναλωτών: 800 007 707 (όταν καλείτε από σταθερό τηλέφωνο της Πολωνίας ή κινητό τηλέφωνο πολωνικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας)


Γραμμή πληροφόρησης καταναλωτών: +48 228 27 5474 (όταν καλείτε από κινητό τηλέφωνο εταιρείας κινητής τηλεφωνίας της αλλοδαπής. Ισχύουν τα κανονικά τέλη, συμπεριλαμβανομένης της περιαγωγής)


Επίσης, η Europe Direct θα υποστηρίξει αυτή την υπηρεσία με την ικανότητά της να επεξεργάζεται ερωτήσεις στις 23 γλώσσες της ΕΕ. Οι συνηθέστερες ερωτήσεις σχετικά με δικαιώματα των καταναλωτών αφορούν ζητήματα όπως τα δικαιώματα σας σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης σας, τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που ένα προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό και σε περίπτωση που πρέπει να καταφύγετε σε υγειονομική υπηρεσία ή ποιο έγγραφο χρειάζεστε για να ταξιδέψετε στην Ουκρανία.

Η υποστήριξη μέσω διαδικτύου
Η Europe Direct είναι προσβάσιμη μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας πληροφόρησης στις 23 γλώσσες της ΕΕ. Η υπηρεσία αυτή απαντά σε γενικές ερωτήσεις εντός 3 εργάσιμων ημερών, κατά μέσο όρο, για κάθε θέμα που αφορά υποθέσεις της ΕΕ και, αν χρειαστεί, μεταφέρει αιτήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες υποστήριξης.

http://europa.eu/europedirect/

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες;
Η κοινή εκστρατεία της ΕΕ και της UEFA πραγματοποιείται με την υποστήριξη του δικτύου των 29 Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών (Δίκτυο ΕΚΚ). Το Δίκτυο ΕΚΚ μπορεί να παρέχει συμβουλές σε φιλάθλους για καταναλωτικά θέματα πριν την αναχώρησή τους και πρόσθετη υποστήριξη – επαφή με εταιρείες ή επεξεργασία καταγγελιών – αφότου οι φίλαθλοι γυρίσουν στις χώρες τους.

Τα στοιχεία επαφής των 29 Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών είναι διαθέσιμα στη διεύθυνση:

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_en.htm

Ενώ υπάρχει ΕΚΚ σε κάθε χώρα της ΕΕ και στη Νορβηγία και την Ισλανδία, στην Ουκρανία δεν υπάρχει. Ωστόσο, υπάρχει πλέον προξενική προστασία για κάθε σοβαρό θέμα για τους πολίτες της ΕΕ που ταξιδεύουν εκτός ΕΕ, από το προξενείο της χώρας τους ή κάθε άλλης χώρας της ΕΕ.

Ιστορικό: UEFA EURO 2012

Το EURO είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της UEFA, το οποίο πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια. Το EURO 2012 θα διεξαχθεί από κοινού στην Πολωνία και την Ουκρανία. Έως και 4 εκατομμύρια φίλαθλοι αναμένεται να ταξιδέψουν στη διοργάνωση και να παρακολουθήσουν τους αγώνες στα στάδια αλλά και στις γιγαντοοθόνες σε ειδικά σχεδιασμένες ζώνες.

Ο εναρκτήριος αγώνας θα διεξαχθεί στις 8 Ιουνίου στη Βαρσοβία. Ο τελικός είναι προγραμματισμένος για την 1η Ιουλίου στο Κίεβο. Οκτώ πόλεις στις δύο χώρες θα φιλοξενήσουν τη διοργάνωση, με ίση κατανομή σε τέσσερεις ομίλους των τεσσάρων ομάδων. Όμιλος A: Πολωνία, Ελλάδα, Ρωσία και Τσεχική Δημοκρατία· όμιλος B: Κάτω Χώρες, Δανία, Γερμανία και Πορτογαλία· όμιλος Γ: Ισπανία, Ιταλία, Δημοκρατία της Ιρλανδίας και Κροατία· όμιλος Δ: Ουκρανία, Σουηδία, Γαλλία και Αγγλία.

Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση EURO 2012 είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση:

http://www.uefa.com/uefaeuro/season=2012/matches/index.html

Περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιώματα των καταναλωτών είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση:

http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm


Αρμόδιοι επαφής:

Frédéric Vincent (+32 2 298 71 66)

Αικατερίνη Αποστολά (+32 2 298 76 24)


1: Στον διαδικτυακό τόπο παρέχονται επίσης συμβουλές σχετικά με την προετοιμασία του ταξιδιού σας και οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε εάν αντιμετωπίσετε προβλήματα ως καταναλωτές όταν είστε στην Ουκρανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου